Balığın kalbe
faydalı olduğu yönünde çok sayıda bulgu
var.
Geçen ayın
Amerikan Kalp Birliği tarafından çıkarılan
Circulation dergisinde yayınlanan bir çalışma
ile,bu bulgulara bir yenisi daha eklendi.
GISSI Prevenzione
adını taşıyan bu İtalyan çalışmasında
balıkyağı desteklerinin kalp krizinden
sonra hayatta kalan kişilerde ani kalp ölümünü
dramatik olarak azalttığı ileri sürüldü.Çalışmaya
11.300 kişi katıldı.Katılımcılar dört
gruba ayrıldı:
- Bir gruba günde
1 gram n-3 çoklu doymamış yağ asidi,
- Bir gruba günde
300 mg E vitamini,
- Bir gruba
ikisi birden,
- Bir gruba da
plasebo verildi.
Çalışmaya katılanlar
sebzeden,meyveden,zeytinyağından ve balıktan
zengin diyetten yararlandılarsa da, diyet eki
alanlarda ani ölümler çok daha azdı.
Som balığında,ton
balığında,uskumruda,alabalıkta ve
sardalyede omega-3 adıyla da bilinen yağ
asitleri bulunuyor.Uzmanlar yağ asitlerinin
koroner kalp hastalığından ölümlerin başlıca
sebeplerinden olan aritmi epizotlarının,bu
yağ asitleriyle azaldığını belirtiyorlar.
Balıkyağı,
balığın yerini tutabilir mi?Balıkyağı
ile alınan sonuçlar oldukça ümit
verici.Ancak henüz balıkyağı konusundaki
bilgiler yeterli değil.
|